کارآفرینان وقتی اولین بار کسبوکار تازهای را شروع میکنند، نباید خود را سازنده آن کسبوکار بدانند. این تصور غلطی است. وقتی کارآفرینان با این دیدگاه از پیش تعیین شده وارد بازار میشوند، این خطر وجود دارد که کسبوکار آنها با آنچه بازار واقعا به آن نیاز دارد، تناسب پیدا نکند.
استیو بلنک، کارآفرین و نویسنده موفقی است که به کارآفرینان هشدار میدهد تفاوت بین مرحله جستوجو برای راهاندازی یک کسبوکار جدید و مرحله اداره کردن آن را بدانند.
آنها مکان خاصی را انتخاب میکنند و حفاری خود را انجام میدهند، اگر در آن نقطه خاص طلا پیدا نکنند، نقطه دیگری را امتحان میکنند. اگر سختکوشی خود را ادامه دهند و در این راه از تجربه خود استفاده کنند و صبر داشته باشند، در نهایت به طلا میرسند.
کارآفرینان نیز یک هدف اساسی دارند: یافتن یک نیاز برآورده نشده در بازار. آنها ممکن است در مورد نیازهای بازار ایدهای کلی داشته باشند. اما درست مانند معدنکاوان، باید ایده کسبوکارشان را در بازار امتحان کنند.
بهترین روش برای انجام این کار، امتحان کردن این ایده ها در بازارهای کوچک است. در نهایت، اگر فرد کارآفرین به نیازهای مشتری توجه کند، «رگههای طلا» را در بازار پیدا خواهد کرد.
اندی تابار، مشاور بازاریابی و فارغالتحصیل دانشگاه بلمونت بعد از چند سال کند و کاو در بازار، در این زمینه موفق شد. «اکنون فقط مشتریانی را در نظر دارم که بودجه بازاریابی پایدار و معتبری دارند و به اندازه کافی بزرگ هستند تا واحدهای شرکتم را برای آنها توسعه دهم. به محض اینکه تعداد مشتریانم با این ویژگیها افزایش یافت، فهمیدم که به نتیجه مطلوب رسیدهام. رسیدن به این مرحله زمان میبرد اما وقتی نشانهای از آن را یافتید، آن را حفظ کنید.» در واقع، یعنی بعد از این که رگههای طلا را یافتید، برای حرکت به سمت مرحله اجرا و ایجاد کسبوکاری بر اساس این فرصت به وجود آمده، آماده شده اید.
درست مثل معدن کاوی که به دنبال طلا است، کارآفرینان باید سخت کار کنند و صبور باشند تا زمانی که بازار آنها را به جایی که کسبوکار آنها باید در آنجا وجود داشته باشد، هدایت کند.
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات شما عزیزان:
ادامه مطلب